ZAŠTITNIK PACIJENTOVIH PRAVA
Diplomirani pravnik Zorica Popović.
Radno vreme: Radnim danom od 7 do 14
Prostorija: 33/ I sprat
Telefon: 018/810-871
Mobilni:063/1073239
Poštovani pacijenti!
SAMO AKO STE UPOZNATI SA SVOJIM PRAVIMA MOŽETE AKTIVNO UČESTVOVATI U SVOM LEČENJU, SAČUVATI SAMOPOŠTOVANJE, VERU U OZDRAVLJENJE I OPTIMIZAM.
Zato uz obraćanje građanima i zdravstvenim profesionalcima naše opštine na jednostavan i prihvatljiv način, neprekidno stavljamo akcenat na podizanje svesti o osnovnim pravima pacijenta definisanih Zakonom o zdravstvenoj zaštiti u skladu sa Evropskom poveljom o pravima pacijenata, i neophodnosti i mogućnostima njihovog ostvarivanja.
Ostvarivanje osnovnog cilja kampanje je podrška:
• Unapređenju kvaliteta zdravstvene zaštite
• Sprovođenju sistemskih zakona
• Povećanju dostupnosti zdravstvenih usluga boljim poznavanjem prava osiguranika
• Unapređenju zaštite prava pacijenata
• Razvijanju partnerstva sa drugim vladinim sektorima i nevladinim organizacijama
• Koordinaciji aktivnosti odnosa s javnošću u zdravstvenim ustanovama Republike Srbije i drugim institucijama .
Vaša prava kao pacijenta su:
- Pravo na dostupnost zdravstvene zaštite
- Pravo na informacije
- Pravo na obaveštenje
- Pravo na slobodan izbor
- Pravo na privatnost i poverljivost informacija
- Pravo na samoodlučivanje i pristanak
- Pravo na uvid u medicinsku dokumentaciju
- Pravo na tajnost podataka
- Pravo pacijenta nad kojim se vrši medicinski ogled
- Pravo na prigovor
- Pravo na naknadu štete
- Obaveštavanje javnosti
Kada imate saznanja o svojim pravima možete reći: “Znam svoja prava iz zdravstvene zaštite i želim dobru komunikaciju sa zdravstvenim radnicima jer je to jedan od preduslova za moje lečenje ili lečenje mojih najbližih. Imam pravo da očekujem razumevanje za moj problem. Imam pravo na podršku, stručnost i dobronamernost zdravstvenih radnika da imam poverenje imam poverenje i prema kojima gajim poštovanje.“
Svaki pacijent, odnosno zakonski zastupnik pacijenta, može se obratiti zaštitniku pacijentovih prava u Domu zdravlja ukoliko smatra da su mu postupanjem ili aktom zaposlenih u Domu zdravlja uskraćena ili povređena prava utvrđena zakonom.
Pacijent ,odnosno zakonski zastupnik pacijenta podnosi prigovor usmeno ili u pismenom obliku bez posebno utvrđene forme, a slepa i druga hendikepirana lica, kao i nepismena lica usmeno na zapisnik pred zaštitnikom pacijentovih prava.
Zaštitinik pacijentovih prava je dužan da sačuva tajnost ličnih informacija i podataka o pacijentima do kojih je došao u toku obavljanja poslova zaštite prava pacijenata. Zaštitnik pacijentovih prava pruža pravne savete, rešava eventualne nesporazume i daje ocenu osnovanosti podnetih prigovora.
Stavljanjm akcenta na prava pacijenata ne smemo zanemariti obaveze i dužnosti pacijenata:
- Za vreme lečenja i ostvarivanja zdravstvene zaštite pacijenti su dužni da se pridržavaju opštih akata zdravstvene ustanove o uslovima boravka i ponašanja u njoj.
- U slučaju da pacijent zahteva da prekine lečenje i pored upozorenja doktora medicine, odnosno doktora stomatologije na moguće posledice zbog ovakve
odluke, dužan je da o tome da pismenu izjavu.
- Ako pacijent odbije da da pismenu izjavu, o tome će se sačiniti službena beleška, koja se upisuje i čuva u medicinskoj dokumentaciji pacijenta.
- Pacijent je dužan da aktivno učestvuje pri zaštiti, očuvanju i unapređenju svog zdravlja.
- Da u potpunosti informiše nadležnog zdravstvenog radnika o istinitim
podacima o svom zdravstvenom stanju.
- Da se pridržava uputstava i preduzima mere propisane terapije od strane
nadležnog zdravstvenog radnika.
- Ako se pacijent ne pridržava uputstava i ne preduzima mere propisane terapije, nadležni zdravstveni radnik može otkazati pružanje dalje zdravstvene zaštite pacijentu izuzev hitne medicinske pomoći, o čemu se obavaveštava direktor Doma zdralja , a u medicinsku dokumentaciju pacijenta unesi razlog za odbijanje pružanja zdravstvene zaštite.